HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Chapter thirty-five

Last Chapter:
"Du var jätte duktig i dag baby" Sa jag när vi kom till hotellrummet. "Tack" Sa han och kysste mig. "Du måste hjälpa mig med att få ur mig den här klänningen" Sa jag bedjande. "Haha med glädje" Sa han och log flirtigt.
Han hjälpte mig ur den och jag gick sedan in och tog bort allt smink, sedan kröp jag ner hos Justin och vi somnade fort.

Det är nu sju månader sen vi kom hem från Paris. Allt hade varit perfekt, vi åt i eifeltornet, och gick på disney world. Mason är hela elva månader snart och han kan gå nu vilket är jobbigt för man måste springa runt efter honom hela tiden. Lilly flyttade till Spanien, så nu har vi ingen nanny. Så jag och Justin har honom oftast, vi har honom mer än vad mamma och pappa har. Men de har ju honom självklart också.
Justin och jag bor kvar i våran lägenhet, Ryan och Elin har själva också skaffat sig en lägenhet något kvarter här i från. 

"Baby vad ska vi göra idag?" Frågade han när vi låg i sängen. "Jag vet inte vad vill du göra?" Frågade jag.
"hmm, kan vi inte gå upp och göra lite frukost och så och sen se vad vi vill göra" "Det blir bra" Sa jag och kysste honom innan jag gick upp och satte på mig min morgonrock. Jag gick in till Mason, han satt där och lekte med någon leksak i sängen, när jag gick in ställde han sig upp i sängen i sin via söta dress.
 



"Nemen hej då dig sötnos" Sa jag och lyft upp honom. Jag gick ut med honom till köket och satte honom i barnstolen, Justin pussa honom på huvudet och sa. "God morgon buddie" Jag skrattade åt honom och fixade i ordning till Mason och Justin till oss. Jag matade Mason och sen åt jag min egen frukost.

Mason såg ut som jag inte vad, han spottade ut det han fick och sen skrattade efter jag tyckte det var roligt första gången men inte sen. "Snälla Mason sluta nu" Sa jag och sucka.

"Jag badar honom" Sa justin och tog upp honom. Han gav mig en snabb kyss sen gick han in till badrummet och badade honom, jag hörde en massor plask så jag gick in och kolla.

"Går det bra?" Frågade jag och skratta och kollade på en genom blöt Justin.
"ha-ha" Sa han och såg allvarlig ut. Jag skrattade lite åt honom och sen satte jag mig brevid honom.
"Okej Mason sluta skvätta nu" Sa jag allvarligt. Mason börja helt plötsligt gråta varför vet jag inte, så jag lindade in han i en handduk och satte på honom en blöja, han fick springa runt så där ett tag. Jag gick in till vårat rum och la mig utmattad på sängen.

"Hur är det?" Frågade Justin. "Så där, allt är bara så stressande så jag vet inte vart jag ska ta vägen." Sa jag och sucka. "Vad sägs som en dag i parken då?" Frågade han. Jag nickade och log.
Jag satte på mig lite enkla kläder för en dag i parken, sen så när jag gick ut i hallen stod båda två full på klädda. "Nemen vad snabba ni var då" "Jäpp, vi är inte tjejer u know" "Du, passa dig, du fixar dig mer än mig i bland så du ska inte säga något" Sa jag och skrattade och kysste han mjukt.

Justin tog vagnen och satte i Mason i den, sen gick vi ner till Parken. Jag tog upp Mason och gick till klätter ställningen, jag åkte i rutchbanan med honom, och då precis kom det en massa papz, Justin sucka och vi gick tillbaka hem, "Ska vi  åka ut och äta?" Frågade jag. "Kan vi inte åka hem till Elin och Ryan?" "Visst" Sa jag.

Vi la bara in vagnen och gick sedan ut till bilen. När vi ringde på kom Ryan och öppna. "Tjaa, och hej på dig Mason" Sa han och lyfte upp honom. Elin kom ut i hallen och brast ut i ett leende, hon krama om mig och Justin sedan lyfte hon upp och hälsa på Mason också.

"Ohh det luktar mat, kan vi få?" Sa jag och skratta. "Haha visst" Sa hon. När vi satte oss och åt mosade jag lite bitar till mason som han fick äta med sina händer.

"Ska vi åka hem?" Frågade jag för en sovande Mason låg på Justin. Han nickade och försökte lyfta sig upp försiktigt så han inte skulle vakna, vi vinkade hej då och gick återgien till bilen.
Justin såg inte ut att må något bra alls.
"Justin är det något" Frågade jag oroligt och kolla på honom.



"Ja, jag måste berätta en sak för dig, men jag gör det i lägenheten sen" Sa han och jag nickade oroligt.

När vi var i lägenheten stängde vi igen Masons rum och vi gick in i vardagsrummet.
"Så, vad är det?" Frågade jag. "Jag måste åka" Sa han och kollade ner i golvet.
"V-va?, det var väl om två - tre månader eller nåt?" Frågade jag ledset. "Jag är ledsen fel, jag trodde det med." "Hur länge har du vetat det?" "Sen i går" Sa han och kollade skamset ner i golvet och jag suckade.
"När åker du?" Frågade jag. "imorgon" viskade han "IMORRN?" nästan skrek jag men kom på att Mason sov.
"Men du kan väl följa med på turnen?" Frågade han. Jag skakade på huvudet.
"Varför inte?" Frågade han. "Jag måste stanna med Mason det vet du, jag måste hjälpa mamma och pappa och jag kan inte ta med mig honom dit det vet du." Sa jag kanske lite väl argt.

"Så, oss, hur ska vi göra kommer det verkligen att funka?" Frågade han och jag blev chockad.
"Är du seriös?" Frågade jag. "Men om Du vill kan vi väl försöka?"

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Drama is coming ;)

Bra/Dåligt?
Vad tkr ni om designen?


   Postat av: Emelie

Bra kapitel :)


      Datum: 2012-01-24 Tid: 21:47:12

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback