HOME  FACEBOOK  TWITTER  YOUTUBE  DESIGN BY

Prolog - To find

2009.

"Kom nu Alyssa" Ropade Emma. "Ja, ja kommer" Sa jag och sprang ner i från trappan. "Vi kommer komma försent till discot, skynda dig" "Jaja, men min mamma säger alltid, fint folk kommer sist" Sa jag och skratta. "Seriöst Aly, kom nu" "Jaa" Sa jag och drog på mig mina skor. Vi promenerade bort till skolan där discot skull hållas. I gympasalen för första gången faktiskt. Det skulle bli kul och jag hoppas att James kommer vara där tänkte jag drömmande. "Tror du James kommer vara där?" Frågade jag. "Jag vet faktiskt inte, men Justin kommer vara där" Sa hon och log stort. "Du vet att jag inte gillar honom, det är du som gör" Sa jag och suckade. "Jag gillar honom inte sluta säga det, han är kär i dig och det vet alla" Sa hon och log stort igen. "tyvärr" mumlade jag. Varför skulle han just bli kär i mig?. Det var den vanligaste frågan jag ställde mig.

"Vi är här" Sa hon och vi gick in i gympasalen. Det var folk som dansade, folk som satt och prata. "Cassie" Sa Emma glatt och vi gick fram till henne. "Hej, tjejer" Sa hon och log. Vi stog och prata ett tag men sen kände jag en knackning på min rygg. Där stog Chaz, Ryan och Justin. "Hej kusin" Sa Chaz. "Hej" Suckade jag. "Har du kul?" Frågade Chaz. "Kom precis" Sa jag och försökte låta så trevlig som möjligt, när justin stog där.

Jag gick i från de och gick bort till kiosken för att köpa något gott att dricka. Jag köpte mig en coola burk och gick till baka till Emma och tjejerna. Vi dansade till "Oops I did it again" som aldrig förr och sjöng med i refrängerna.
En tryckare började spelas och jag suckade. Killar började bjuda upp tjejer för att kunna vinna danstävligen. "Vill du dansa?" Jag rykte till och kollade bak där Justin stog. Jag suckade. "Justin, jag vill inte dansa med dig, jag vill inte ha något med dig att göra, kan du inte förstå det?" Frågade jag ilsket. "Förlåt, jag bara-" "Fick lite vatten på dig" Emma hällde vatten på hans byxor och jag gjorde en high five med Emma. "Oh, kolla allihoppa, Justin har kissat på sig" Ropade jag ut över hela gympa salen och alla började skratta.

2012

Det var så jag förlorade min kusin, Chaz Somers. Han tog Justins sida, kanske jag förstår ändå, jag var ju inte särkilt snäll, men jag ångrar inget för man ska stå för det man gjort i livet. Jag pratade inte längre med varken Chaz eller Ryan, de hatar fortfarande mig. Om vi har någon släktmiddag så ser alltid Chaz till att inte vara där eller inte jag eller så undviker vi bara varandra. Jag och Emma är fortfarande jätte bra kompisar, men så tajta som vi var då kommer vi nog aldrig bli igen. Men hon är fortfarande min bästa vän. Jag är nog fortfarande samma tjej, "Den populära". Jag är snygg och det är mig de flesta killar vill ha, eller Emma. Jag är grymt avundsjuk på Emma, fler killar suktar efter henne en mig. Hennes kropp är värd att dör för.

Jag var ensam hemma i kväll, mamma och pappa var borta någon stans. Hade tänkt att bjuda hit kompisar på fest, men jag hade åkt på en förkylning och hade ingen ork överhuvudtaget. Om några dagar var det sommarlov också vilket skulle bli väldigt skönt.
Jag tog ut en ben and jerry ur frysen och gick och satte mig vid soffan för att kolla på min film. Snart ringde det på dörren, var det mina föräldrar?, tänkte jag. Men de skulle ju öppna. Jag gick och öppna och fick se en man och en tjej i polisuniform. "Alyssa Somers?" Frågade de. "Ja, det är jag." "Du måste följa med oss till polisstaionen, dina föräldrar har varit med om en olycka."


   Postat av: Annie

Ooooo låter jättebra! :D


      Datum: 2012-05-25 Tid: 19:16:37

   Postat av: Lisa

Oh no :o

Jättebra :)


      Datum: 2012-05-25 Tid: 19:52:48

   Postat av: gfhfyu

awesome! :)

Men du snälla skriv en Epiolog 2 till you have the Key to my heart vill värkligen veta vad hon väljer x)


      Datum: 2012-05-25 Tid: 20:00:01

   Postat av: Felicia

Låter jättebra!!


      Datum: 2012-05-25 Tid: 20:08:51 URL: http://justindbnoveller.bloggplatsen.se

   Postat av: Ebba

Fett bra!!! Men hoppas att dom inte är dryga och otrogna i denna ;) men ÄLSKADE DEN VILL HA MEEEER!!


      Datum: 2012-05-25 Tid: 21:36:56 URL: http://belibersmile.blogg.se/

   Postat av: Becka

Bra :)


      Datum: 2012-05-25 Tid: 23:59:30 URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/

   Postat av: Alexandra

Låter super bra! :D Börja!


      Datum: 2012-05-26 Tid: 12:38:02

   Postat av: fattie heter jag

Fett bra.... Mera :)


      Datum: 2012-05-26 Tid: 15:07:36

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback